joi, 17 noiembrie 2011

Tarta de mere cu frangipane

  

Pasta asta care suna asa pompos si neromanesc e de fapt un amestec de unt, migdale, zahar si ou. Suna complicat dar e nespus de gustoasa, iar fructele de deasupra pot fi dupa imaginatia fiecaruia. Cel mai usor de gasit sunt merele, ieftine si la indemana pe tot timpul anului, insa la fel de bine merge si cu pere tari, smochine sau prune
- in general ceva nu prea zemos si nici foarte dulce - e destul de dulce frangipanul oricum.

Ne trebuie:

- 3 mere (4 daca sunt mici)
- 1 aluat de tarta
- 100 g migdale
- 100 g zahar
- 100 g unt
- un ou


Cum facem:

Desfacem foaia de tarta in forma de copt, lasand sa treaca peste daca e mai mare decat tava.
Preparam frangipane: macinam migdalele, adaugam zaharul, untul rece si la sfarsit oul.
Eu am folosit un robot de bucatarie dar merge la fel de bine si cu furculita (mai putin macinatul migdalelor, acolo tot va trebuie o rasnita).
Curatam merele de coaja si le taiam in felii pe lung cat putem de subtiri. Eu am un dispozitiv tare destept de la ikea care face taiatul merelor foooaaarte rapid si usor, 2 euro cheltuiti cu folos :)
Intindem amestecul de migdale si unt peste aluatul de tarta iar peste asezam frumos merele taiate.





Marginile tartei le pliem peste mere si acoperim atat cat ajunge. O sa aibe un aspest un pic mai rustic dar suficient de aspectos.
Dam la cuptorul incalzit la 190° si lasam cam 30 de minute pana se rumeneste.
Este foarte gustoasa si se termina foarte repede.. i-am facut poze cum am scos-o din cuptor, altfel maine nu mai e..




Pofta mare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu